även svenska grisar far illa! (och annat)

alla ni som tror att svenska djur har det bra,så att bara man äter svenskt så går det bra,fel fel fel
nog för att jag redan vetat det men hörde nyss på nyheterna att 1 av 5 grisar (!) är skadade innan slakt,blandannat lunginflamation och onda sår på klövarna för att bönderna tycker det blir för dyrt att ha så mkt halm och sånt som man måste ha för grisarna att gå på! det är sjukt att det ska handla om pengar när det handlar om nån annans trivsel och välmående!
nä fy fan!
som jag sagt bli vegetarian/vegan och hjälp djuren!

nån som tänkt på att när ni tar upp fisk så kan den inte andas...det är väl ändå lika hemskt som att någon skulle dränka oss?

och det där jävla jakt och fiske på tv4+....jag hatar det sadistiska programmet..VARFÖR ska man visa ett program där man mördar djur  för ingen anledning och för att det är kul?är man inte hjärtlös då?
sluta sända skiten!

tycker det är så konstigt,nästan alla människor säger att dom älskar djur....ändå så verkar dom tycka att det är okej att döda dom för päls,skinn,dun,kött,för att det är roligt
det kallar inte jag att älska nån.....

Kommentarer
Postat av: Micaela.

Håller verkligen med dig.. :(

2009-05-29 @ 10:44:57
URL: http://pickmynose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0